Forumas Atvirukai



Diskusijų forumas geriems žmonėms
Paieška
Reklama
Mes soc. tinkluose
Google +


Facebook'e
Reklama
Kalbykla
500
Šiandien


Vardadienį švenčia:


-PASVEIKINK-


Naujos žinutės forume
Paieška | Klubo nariai | Taisyklės


  • Page 1 of 1
  • 1
Forumas » Gyvenimo būdas » Sveikata » Maisto produktai - žudikai
Maisto produktai - žudikai
arija Žinutė parašyta: Trečiadienis, 2009-05-20, 11:15:56 | Nr. # 1
ištikima klubo narė


nuo: 2008-10-31
žinutės: 4744

vieta: Kretinga
vaikai: Dukrytė ir sūnytis
dovanėlės: 21
laimėjimai:
Įsivaizduojat mad yra maisto produktų, kurie jautresniems žmonėms, gali numušti nuotaiką death
Negalima vartoti:

Vaisinių guminukų. Didesni kiekiai dažomosios medžiagos tartracino (E102), kurios pirmiausia dedama į geltonos spalvos saldumynus, ledinukus, gali išvesti iš pusiausvyros smegenų medžiagų apykaitą. Tada mes tampame dirglūs. Turbūt reikėtų susimąstyti tėvams prieš perkant įvairius ledinukus, juk vaikai tai dirglūs... . evil

Kokteilinių vyšnaičių. Ir čia poveikį daro dažomoji medžiaga - raudonasis eritrosinas (E127), kai kuriais atvejais gali sustiprinti agresiją. boxing

Kolos. Šiame saldžiame gaivinančiame gėrime būna daug fosfatų, kurie sustiprina streso poveikį. Galimos pasekmės: koncentracijos sutrikimas, nuotaikos pablogėjimas.

Fasuotos duonos. Pasirodo į kai kurias fasuotos duonos rūšis dedama konservuojančių medžiagų, kalcio propionato (E282). Jis nulemia neramų miegą ir sukelia blogą nuotaiką. ohno

Dešros. Mokslininkai nustatė, kad konservavimo medžiaga nitritas sukelia nerimą ir galvos skausmus. susel

Saldiklių. Saldiklis aspartamas priklauso prie didžiausių geros nuotaikos žudikų. Jis panašus į kūnui būdingą harmoną ir tiesiogiai veikia smegenis. Galimos pasekmės: galvos svaigimas ir nerimas. noway

 
tella Žinutė parašyta: Trečiadienis, 2009-05-20, 11:55:13 | Nr. # 2
klubo narys (-ė)


nuo: 2009-04-29
žinutės: 365

vieta: Klaipėda
dovanėlės: 3
is isvardintu vartojam fasuota duona ir retkarciais desra reiks kazka prigalvot kuom pakeist
 
arija Žinutė parašyta: Trečiadienis, 2009-05-20, 12:13:27 | Nr. # 3
ištikima klubo narė


nuo: 2008-10-31
žinutės: 4744

vieta: Kretinga
vaikai: Dukrytė ir sūnytis
dovanėlės: 21
laimėjimai:
Quote (Puikutė)
aš vis įlendu pasitikrint čia

Oho geras puslapiuks ok2
 
xxx Žinutė parašyta: Trečiadienis, 2009-05-20, 12:15:21 | Nr. # 4
Removed


Quote (arija)
Oho geras puslapiuks

aha.
man irgi patinka jis

 
Balanda Žinutė parašyta: Trečiadienis, 2009-05-20, 13:09:52 | Nr. # 5
administratorė


dovanėlės: 36
Žinau tą puslapiuką wink Stengiamės vartoti kuo rečiau ir kuo mažiau produktų su "E" agree


 
Misle Žinutė parašyta: Trečiadienis, 2009-05-20, 18:14:57 | Nr. # 6
ištikima klubo narė


nuo: 2008-10-26
žinutės: 427

vieta: Netoli jūros
dovanėlės: 2
Kai pagalvoji kokį kartais šlamštą valgom ohno
Geras tas puslapiukas, stengiamės ir mes valgyt sveikiau bet neaišku kas dabar sveika o kas ne
 
Odeta Žinutė parašyta: Trečiadienis, 2009-05-20, 18:20:30 | Nr. # 7
ištikima klubo narė


nuo: 2009-02-11
žinutės: 4947

vieta: Aukštaitija
vaikai: Dvi dukrytės.
Quote (Misle)
Kai pagalvoji kokį kartais šlamštą valgom

agree Tikra tiesa.
 
Balanda Žinutė parašyta: Ketvirtadienis, 2010-01-07, 14:31:11 | Nr. # 8
administratorė


dovanėlės: 36


 
Tutti Žinutė parašyta: Ketvirtadienis, 2010-01-07, 15:41:19 | Nr. # 9
klubo narys (-ė)


nuo: 2008-11-05
žinutės: 1190

vieta: Ten kur jura osia
dovanėlės: 6
Va todel ir stengiuosi namie daryt ir koldunus, ir cepelinus ir balandielius, o nepirkti saldytus, nes daug visokiu konservantu i tos pusfabrikatus ideda.
 
stebėtoja Žinutė parašyta: Ketvirtadienis, 2010-01-07, 15:46:27 | Nr. # 10
ištikima klubo narė


nuo: 2009-06-23
žinutės: 5669

Quote (Tutti)
Va todel ir stengiuosi namie daryt ir koldunus, ir cepelinus ir balandielius, o nepirkti saldytus, nes daug visokiu konservantu i tos pusfabrikatus ideda.
agree Mes irgi valgom pagrinde naminį maistą
Kartais pati prigaminu daugiau virtinukų ir susedu į šaldiklį crazy gaunasi naminiai pusfabrikačiai crazy
 
Odeta Žinutė parašyta: Ketvirtadienis, 2010-01-07, 15:49:08 | Nr. # 11
ištikima klubo narė


nuo: 2009-02-11
žinutės: 4947

vieta: Aukštaitija
vaikai: Dvi dukrytės.
Quote (Tutti)
Va todel ir stengiuosi namie daryt ir koldunus, ir cepelinus ir balandielius, o nepirkti saldytus, nes daug visokiu konservantu i tos pusfabrikatus ideda.

agree Aš irgi niekada neperku tokių dalykų šaldytų. Taip pat mišrainių, nes ten tieeek visko, kad net akys raibsta badevil Kaip mėgstu pasakyt apie dešrą kur vienas kilogramas kainuoja apie 4 litus - dešroje mėsos nerasta evil 1tooth 1tooth 1tooth
 
Vėja Žinutė parašyta: Penktadienis, 2010-01-08, 08:35:52 | Nr. # 12
ištikima klubo narė


nuo: 2008-11-25
žinutės: 4182

dovanėlės: 20
laimėjimai:

Balanda.lt rėmėja (-as)
Žinot, kartais man atrodo, kad tą sveiko maisto vartojimą žmonės taip sureikšmina. Manau, mūsų organizmas jau "adaptavosi" prie visokių E ir greičiau suviduriuoti gali nuo to ekologiško maisto...Viską ir visokius produktus reikia vartoti su protu, o tų E vis tiek neišvengsim nei mes, nei ateinančios kartos...
 
Balanda Žinutė parašyta: Šeštadienis, 2011-03-05, 16:41:37 | Nr. # 13
administratorė


dovanėlės: 36
Margarinas ir kiti hidrinti riebalai - peilis jūsų širdžiai

Informacija jums jau gali būti žinoma, bet ją reiktų atspausdinti ir įteikti visiems giminaičiams menkai besidomintiems ekologija. Gal paskaitę žmonės susimąstys, kad pirkdami pagal kainą, perkasi sau ne vieną ligą ir už cheminius vaistus sumokės daug daugiau, bei bus ligoti ir nelaimingi.
Riebalai būtini mūsų organizmui – tai viena pagrindinių maisto medžiagų, įeinančių į visų ląstelių sudėtį, jie dalyvauja termoreguliacijos procesuose, aprūpina organizmą nepakeičiamosiomis riebiosiomis rūgštimis, riebaluose tirpiais vitaminais, yra svarbūs energijos apykaitai bei plastiniams procesams ir pan. Iš kitos pusės per didelis suvartotų riebalų kiekis sukelia sveikatos problemas. Be to, ne visi riebalai vienodi – vieni sveikatą veikia teigiamai, kiti ne. „Blogiesiems“ riebalams priskiriami prisotintieji (dažniausiai susidaro iš gyvūninių mai sto produktų) ir trans-riebalai. Pastarieji vadinami gan įvairiai – hidrolizuotais (kalbininkai dėl šio pavadinimo pyksta, nes turėtų būti arba sukietinti, arba hidrinti (angl. "hydrogenated"), transformuotais, o dažniausiai – trans-riebalais. Literatūroje juos kartais krikštija „riebalais žudikais".

Hidrintų augalinių riebalų technologiją 1902 metais Didžiojoje Britanijoje užpatentavo Wilhelm Normann, ji buvo sėkmingai pritaikyta maisto pramonėje.

Hidrinti riebalai - tai chemiškai pakitę augaliniai riebalai, susidarę jų kietinimo metu. Hidrinimas – tai cheminė reakcija, kurios metu prie anglies atomų grandinės trans padėtyje (lot. žodis, reiškiantis vienas prieš kitą, skersai) prisijungia vandenilio atomai. Kietinimas trunka kelias valandas 150 – 240 laipsnių Celsijaus temperatūroje. Proceso metu kaitinamas augalinis aliejus. Nesočiosios riebiosios rūgštys, nutrūkus dviguboms jungtims, geba prijungti vandenilį. Šios rūgštys tampa sočiosiomis, o skysti riebalai įgyja kiet 61; konsistenciją. Tokie riebalai yra žaliava margarinui bei kulinariniams riebalams gaminti. Šios cheminės reakcijos natūraliai gamtoje beveik nevyksta, jos yra sukurtos žmogaus.

Teigiama, kad vidutiniškai dirbtinių trans-riebalų įnašas sudaro iki 3 procentų suvartojamų kalorijų kiekio. Daugiausiai jų yra greitame maiste (keptose bulvytėse, tortiljose), margarine ir konditerijos gaminiuose (sausainiuose, pyragaičiuose, tortuose). Margarine trans-riebalai gali sudaryti 1 – 23 proc. bendro riebalų kiekio, keptose bulvytėse – 28 – 36 proc.

Svieste (o ir kituose pieno riebaluose) taip pat yra trans-riebalų rūgščių, tačiau jos svieste atsiranda natūraliu būdu - karvėms atrajojant žolę, tad nedideli jų kiekiai sveikatai įtakos neturi.

Hidrinti maisto riebalai turi nemažai privalumų GAMINTOJAMS. Jie pigesni, lėčiau genda už gyvulinės kilmės riebalus, atsparesni oksidacijai bei aukštai temperatūrai, patogūs vartoti konditeriniam kepimui, gaminti margarinus ir kitus tepamus riebalų mišinius, kurių skonis ir konsistencija primena sviestą. Trans-riebalų rūgščių turintys maisto produktai yra gero skonio (ypač konservai ar bulvių traškučiai), priimtinos išvaizdos, jie ypač paplito greito maisto restoranuose.

Pradėjus masiškai vartoti daug trans-riebalų turinčius maisto produktus, gana greitai (1957-1961 m.) pasirodė pirmieji nerimą keliantys pranešimai apie kenksmingą jų poveikį sveikatai. Šiuo metu neabejojama tuo, kad trans-riebalai yra gerokai kenksmingesni ir labiau didina širdies ir kraujagyslių ligų riziką, negu sotieji riebalai, kuriuos 1980 m. periodo dietologai rekomendavo keisti hidrintais augalinės kilmės riebalais.

Trans-riebalų vartojimas labai skatina uždegimus, didina vėžinių auglių nekrozės veiksnio sistemos aktyvumą, širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimo, cukrinio diabeto, nutukimo atsiradimo riziką, manoma, kad gali skatinti sisteminius uždegiminius procesus, kurie yra svarbūs aterosklerozės vystymesi. Jie slopina endotelio funkcijas, trukdo omega-3 riebalų rūgštims virsti svarbiais audinių hormonais, dideli jų kiekiai gali veikti kancerogeniškai.

Dėl trans-riebalų poveikio daugėja „blogojo“ cholesterolio ir mažėja „gerojo“ cholesterolio. Trans-riebalų rūgštys skatina cholesterolio daugėjimą kraujo plazmos mažo tankio lipoproteinuose, kurie perneša jį į audinius. Antra, nustatyta, kad trans-riebalų rūgštys šiek tiek mažina cholesterolio koncentraciją kraujo plazmos didelio tankio lipoproteinuose, kurie išneša cholesterolio perteklių iš audinių.

Trans-riebalai sukelia neigiamus kraujo serumo lipoproteinų sudėties pokyčius, blogina endotelio funkcijas ir mažina kraujagyslių elastingumą bei ląstelių atsaką į insulino poveikį. Pakanka padidinti jų kiekį maiste labai nedaug (iki 2 proc. vartojamo kalorijų kiekio arba 2-7 g per dieną), kad susirgimo širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis tikimybė patikimai padidėtų 24 procentais. Staigios mirties nuo širdies ligų riziką 18:2 trans-riebalai didina 3 kartus. Teigiama, kad neigiamas trans-riebalų poveikis sveikatai yra rimtesnė problema, negu teršalų ar pesticidų poveikis!!!

Kadangi dėl trans-riebalų poveikio ląstelių membranos pasidaro kietos ir neelastingos, jie gali būti cukrinio diabeto atsiradimo priežastis. Hormonas insulinas cukrų gabena į ląsteles, todėl jam reikia, kad ląstelių sienelės būtų pralaidžios. Pakitus ląstelių sienelėms, insulinui sunkiau į jas nunešti cukrų. Taigi, organizmas toliau gamina insuliną, tačiau dėl nepralaidžių ir sukietėjusių sienelių jis nepajėgia atlikti savo funkcijos, todėl cukrus iš kraujo nenukeliauja į ląsteles.

Trans-riebalai gali sukelti rimtų vaisingumo sutrikimų. Kuo daugiau jų yra moters valgiaraštyje, tuo didesnė tikimybė, jog jos vaisingumo ciklas sutriks. Jei 2 proc. dienos kalorijų, gaunamų iš angliavandenių, pakeičiami trans-riebalais, rizika, jog sutriks vaisingumas, išauga 73 proc. Šiais riebalais pakeitus 2 proc. kalorijų, kurias turėtume gauti iš omega-6 polinesočiųjų rūgščių, rizika šokteli iki 79 proc.

Nustačius faktus apie trans-riebalų įtaką sveikatai, daugelio šalių sveikatos apsaugos tarnybos ėmėsi priemonių mažinti jų vartojimą. Nuo 1990 m. JAV maisto prekių gamintojams įvestas reikalavimas maisto prekių etiketėse nurodyti sočiųjų ir nesočiųjų riebalų bei cholesterolio kiekį. Nuo 1994 - 2002 m. prasidėjo rekomendacijų vartoti mažiau hidrintų augalų riebalų maistui gaminti kampanija. JAV nuo 2000 metų maisto produktų gamintojai turi deklaruoti perdirbtų riebalų kiekį, esantį jų pagamintame maiste. Nuo 2006 m. privalomas reikalavimas maisto prekių etiketėse nurodyti trans-riebalų kiekį.

Pirmą kartą JAV draudimas naudoti transriebalus restoranų ir užkandinių maisto gamyboje buvo įvestas 2006 m. Niujorke. Vėliau Niujorko pavyzdžiu pasekė ir kai kurie kiti miestai. Nuo 2010 metų visuose Kalifornijos restoranuose maisto gamyboje negali būti naudojami trans-riebalai. Po metų ir pavieniai prekeiviai negalės siūlyti neįpakuotų produktų, kurių sudėtyje yra šių riebalų.

2004 m. Danija paskelbė ribojanti trans-riebalų vartojimą, skelbdama, kad hidrintų augalų riebalų kiekis maisto produktuose neturi būti didesnis negu 2 procentai. Panašių priemonių netrukus buvo imtasi Norvegijoje, Suomijoje ir Olandijoje.

Bent kol kas Lietuvoje ir daugelyje kitų šalių ant maisto produktų pakuočių neprivaloma nurodyti transformuotų riebalų kiekio, o taip pat nėra ir nustatytas leidžiamas didžiausias jų kiekis. Tos pačios rūšies produktuose jų kiekis gali labai skirtis. Vienuose jų gali būti labai daug, kituose - mažai.

Kaip galima apsisaugoti nuo žalingo trans-riebalų poveikio?

• Šiais laikais kiekvienas turėtume labai atidžiai skaityti maisto etiketes. Atkreipkite dėmesį į žodelį hydrogenated arba partially hydrogenated.

• Gamindami maistą naudokite tik nerafinuotą kepimo aliejų arba palmių aliejų. Kai kurios firmos visada nurodo temperatūrą iki kurios galima kaitinti aliejų. Alyvuogių aliejai taip pat turi visiškai skirtingas kaitinimo temperatūras (nuo kurios jau pradeda dūminti). Idealiai labai aukštoms temperatūroms kepimui orkaitėje tinka palmių augalinis lydytas sviestas (jo sudėtis - 100% palmių aliejus).

• NIEKADA NEPIRKITE MARGARINO bei nuolat prisiminkite, kad beveik visi prekybos centruose esantys sausainiai, pyragaičiai, tortai turi sudėtyje MARGARINO!!! Tai yra pigiausi riebalai, atsparūs aukštoms kepimo temperatūroms. Jei patyrinėsite sudėtis, pamatysite, kad ekologiškuose skanumynuose naudojamas palmių aliejus. Tai natūralus, daug brangesnis ingredientas, kurio galiojimas yra ženkliai trumpesnis, nei margarino. Pradėkite kepti pyragus patys ir paragavę jų daugiau nebenorėsite pirktinių. Natūralių raceptų rasite begales čia: http://jogosmityba.wordpress.com/

• Visada AKYLAI stebėkite ką perkate grietinę ir sviestą ar riebalų mišinius. Kodėl? Ogi todėl, kad tuose mišiniuose su žiburiu reikia ieškoti pieno produktų.

• Hidrintų riebalų kiekis per parą gali sudaryti ne daugiau kaip 1% reikiamo kalorijų kiekio - pasak PSO, neviršijus šios normos žalingas trans-riebalų rūgščių poveikis nenustatytas.Tai yra vidutiniškai galima suvalgyti ne daugiau kaip 2 gramus trans-riebalų rūgščių per parą.

• Trans-riebalų rūgščių gali susidaryti ir buityje, kai kepimui skirtas aliejus vartojamas daug kartų. To paties aliejaus NEGALIMA naudoti pakartotiniams kepimams. Keptuvę kas kart reikia labai švariai išplauti.

• Alternatyva hidrintiems riebalams yra palmių aliejus ir jo frakcijos (oleinas, superoleinas) arba jų mišiniai su kitos kilmės aliejumi.

Straipsnyje naudota Šakių rajono savivaldybės Visuomenės Sveikatos Biuro informacija.

Kas nematėte siūlau pažiūrėti Rusijoje per ORT rodytą laidą (pamatysite kaip "apetitiškai" gaminamas margarinas ir kiti plačiai naudojami produktai):
Осторожно еда. ОРТ - I dalis
Осторожно еда. ОРТ - II dalis



 
Odeta Žinutė parašyta: Trečiadienis, 2011-03-09, 15:37:46 | Nr. # 14
ištikima klubo narė


nuo: 2009-02-11
žinutės: 4947

vieta: Aukštaitija
vaikai: Dvi dukrytės.
Valgom, o ką padarysi....
 
stebėtoja Žinutė parašyta: Trečiadienis, 2011-03-09, 17:12:10 | Nr. # 15
ištikima klubo narė


nuo: 2009-06-23
žinutės: 5669

Nesuku dėl to sau galvos , vsur visi tik ir skalambyja tas nesveika anas nesveika , man atrodo labiausai kenksminga -gyventi .
 
Odeta Žinutė parašyta: Ketvirtadienis, 2011-03-10, 09:04:26 | Nr. # 16
ištikima klubo narė


nuo: 2009-02-11
žinutės: 4947

vieta: Aukštaitija
vaikai: Dvi dukrytės.
Quote (stebėtoja)
man atrodo labiausai kenksminga -gyventi .

Taip ir yra agree , uždirbk žmogus tūkstančius tada gal dar galėsi rinktis, o dabar jau visai žiūri, kad tik pavalgyt...
 
Forumas » Gyvenimo būdas » Sveikata » Maisto produktai - žudikai
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:
Prisijungimas
Vartotojo vardas
Slaptažodis
Reklama
Mūsų draugai
Kirpėja Inga
MMA klubas
Jūsų nuoroda čia


Radijas ¦ Dienoraštis ¦ Mūsų draugai ¦ Google+ ¦ Facebook ¦ Adf.ly ¦ Kontaktai ¦ Grįžti į viršų Į viršų



Hosted by uCoz man ftp