Forumas Atvirukai



Diskusijų forumas geriems žmonėms
Paieška
Reklama
Mes soc. tinkluose
Google +


Facebook'e
Reklama
Kalbykla
500
Šiandien


Vardadienį švenčia:


-PASVEIKINK-


Naujos žinutės forume
Paieška | Klubo nariai | Taisyklės


  • Page 1 of 1
  • 1
Forumas » Laisvalaikis » Kertelė sielai » Nekomunikabilus vaikas
Nekomunikabilus vaikas
Vėja Žinutė parašyta: Ketvirtadienis, 2009-12-10, 06:36:34 | Nr. # 1
ištikima klubo narė


nuo: 2008-11-25
žinutės: 4182

dovanėlės: 20
laimėjimai:

Balanda.lt rėmėja (-as)
Turiu beveik 3 m. mergytę. Nuo 1,7 m. ji pradėjo lankyti lopšelį, o šiemet jau eina į darželio grupę, tad pasikeitė ir auklėtojos. Ir vienos, ir kitos skundžiasi, kad su jomis mano vaikas nekalba. Jei reikia pagalbos, neprašo, pvz. rengėsi ir "užstrigo" megztinyje, tai muistėsi jame, bet pagalbos neprašė. Taip pat auklėtoja sako, kad maniškė bendrauja su vaikais, bet ne su visais, esą turi "išrinktuosius". Taip pat, pasak auklėtojos, neturi to "bandos" jausmo. Paraginti pažiūrėti pro langą - gražiai sninga, visi vaikai nubėga stebėti, o maniškė dirsteli ir toliau žaidžia... Auklėtoja siūlė man susirūpinti, nes yra kažkoks barjeras, esą ir mokykloje vaikas gali tylėti.

Tačiau ir vakarais, ir savaitgaliais, kai būname su ja, maniškė daug šneka, pasakoja, skaitome knygas. Turime pusbrolių, pusseserių, su kuriais mergaitė bendrauja, žaidžia. Visgi pastebėjau, kad nepažįstamoje aplinkoje pastebėjau, kad vaikui reikia priprasti labiau prie tetos ar dėdės, su vaikais greičiau randa kontaktą....

Ar reikėtų susirūpinti, kaip teigia auklėtoja?

Pataria VšĮ „Namų darželis“ vadovė Audronė Kancė

Iš Jūsų laiško ryškėja kelios temos, kurias norėsiu pakomentuoti plačiau: Jūsų dukrytės adaptacija (kaip ji gali įtakoti procesus, kuriuos aprašote) ir jos amžiaus bei charakterio ypatumai.

Pradėsiu nuo svarbiausio dalyko – Jūsų dukrelės amžiaus ir kas šiam amžiaus tarpsniui yra būdinga.

Tretieji vaiko gyvenimo metai yra pereinamasis laikotarpis, kuomet vaikas iš visiškos individualizacijos (šis laikotarpis paprastai tęsiasi iki 2,5-3 metų) pereina prie socialinės raidos etapo. Tai susiję su fiziologine raida: jei iki 2 – 2,5 metų amžiuje intensyviai formuojasi vaiko neurosensorinė sistema (tas paaiškina to laikotarpio vaiko sensomotorinį intelektą, pasaulio pažinimą per pojūčius ir gilų susikoncentravimą į save), tai maždaug apie 3 vaiko metus intensyviausiai formuojasi jo kūno centras ir visa ritminė sistema.

Tarsi atkartodamas vidinius ritmus, vaikas ir išorėje pradeda ieškoti ritmo. Sąmoningai domisi kitais vaikais: ką jie sako, siūlo, pradeda adekvačiai reaguoti į kito vaiko elgesį. Bendraudamas jau pastebi priežasties-pasekmės ryšius, suvokia dėsningumus, mokosi socialinio elgesio taisyklių. Jei du dvimečiai sėdi greta ir žaidžia kiekvienas sau, tai du trimečiai jau bando tartis dėl bendro žaidimo, skirstytis rolėmis – mezga dialogą ir rodo pirmas sąmoningo bendradarbiavimo apraiškas.

Šis laikotarpis Jūsų dukros gyvenime tik prasideda – vieniems vaikams jis pasireiškia greičiau, kitiems – vėliau. Bet tai tik pati pradžia, todėl daryti kažkokias išvadas apie Jūsų dukrytės socialumą dar tikrai anksti.

Nepamirškite, kad kelių mėnesių „senumo“ pokyčiai Jūsų dukros gyvenime (nauja grupė, nauji vaikai, naujos auklėtojos) išbalansavo jos emocinį saugumą, todėl galėjo pristabdyti ir jos socialinę raidą. Vaiko poreikiai pasižymi griežtu hierarchiškumu: kol nėra patenkinti žemieji, negali skleistis ir aukštesnieji. Saugumo poreikis yra žemiau socialinių poreikių – susidarius saugumo deficitui, „stringa“ ir socializacija. Jūsų dukra atsidūrė naujoje jai aplinkoje ir išgyvena visiškai analogišką adaptaciją, kokią išgyventų vaikas, pradėjęs lankyti naują darželį.

Tokio amžiaus vaikai yra labai pažeidžiami, jiems labai svarbus pastovumas jų aplinkoje: ta pati erdvė, tie patys žmonės, tos pačios taisyklės, tas pats dienos ritmas (žinojimas, kas eina po ko). Tik tada vaikas jaučiasi saugus. Kai jis jaučiasi saugus, tik tada gali skleistis aukštesniųjų hierarchijos piramidėje esančių poreikių paletė: draugavimo ir santykių palaikymo, savęs ir pasaulio atradimo, savivertės formavimosi ir savirealizacijos.

Adaptaciją, nepriklausomai nuo savo amžiaus ir patirties, išgyvena kiekvienas žmogus (prisiminkite savo jausmus pirmąją darbo dieną paskutinėje savo darbovietėje), ji įtakoja jo emocijas, elgesį, savijautą. Vaikas, skirtingai nuo suaugusio, turi padidintą saugumo poreikį bei negali suvokti ir reflektuoti savo emocijų – jis nesupranta, kas ir kodėl su juo darosi. Vaiko vidinė savijauta paprastai pasireiškia per pasikeitusį jo išorinį elgesį; šiuo atveju yra tikėtinas didesnis jautrumas, neadekvačios reakcijos, irzlumas, spyriojimasis, neramus miegas naktį ir pan. Todėl žinokite, kad prireiks bent pusės metų, kol Jūsų dukra pripras naujoje aplinkoje, pradės gerai jaustis joje.

Jei aplinkoje niekas nesikeis, bus patenkinti Jūsų mergaitės pirminiai poreikiai, apie pavasarį ji po truputį turėtų pradėti „lįsti“ iš savo kiauto. Tada jau galima atidžiau stebėti jos santykį su kitais vaikais. Duokite jai bent metus, po to jau su auklėtojomis galėsite diskutuoti apie savo vaiko socialinę kompetenciją.

Noriu pakomentuoti ir auklėtojų pastabą dėl Jūsų dukrytės didelio noro būti savarankiška. Pasak žinomo vokiečių - JAV psichologo E. Eriksono (jo sukurtos asmenybės raidos teorijos), 1-3 žmogaus gyvenimo metais vaikas viską siekia daryti pats. Nekantrūs suaugusieji, kurie daro tai, ką gali padaryti pats vaikas arba kurie nuolat jį skubina, nuvertina jo pastangas būti savarankišku, formuoja vaikui abejojimo savimi ir gėdos jausmą. Todėl galimybė būti savarankiškai pirmame septynmetyje yra pagrindas, ant kurio formuosis Jūsų dukros savivertės, pasitikėjimo savimi ir kompetencijos jausmai ateityje. Leiskite jai tokia būti ir vertinkite jos pastangas.

„Vertindama“ savo mažąją nepamirškite ir individualių skirtumų. Mes visi esame unikalūs ir individualūs. Pasižymime skirtingais temperamentais ir charakterio ypatybėmis. Vieni esame labiau orientuoti į išorę (ekstravertiškesni), kiti – į save ir savo vidinį pasaulį (intravertiškesni). Nė vienas tipas nėra kažkuo blogesnis ar geresnis už kitą. Ne visi žmonės turi vienodą komunikavimo poreikį. Vieniems ramu, kai juos supa didžiulis žmonių būrys, o kiti geriausiai jaučiasi nedideliame artimiausių žmonių rate. Ir tai nėra blogai – aš pati asmeniškai manau, kad kokybė visuomet yra geriau nei kiekybė.

Blogiausia yra kraštutinumai (visiškas ekstravertiškumas ar visiška intraversija). Visa, kas yra tarp šių dviejų priešingų polių ir sudaro pasaulio spalvas. Priimkite Jūsų mažosios spalvą, nusiraminkite ir leiskite būti jai tokia, kokia ji yra. Tik tokia ji ir bus gražiausia bei autentiškiausia. Viskas, ką galite padaryti – tai mylėti ją ir kurti saugią, vientisą, vystymuisi bei žydėjimui palankią aplinką.

Sėkmės Jums!

www.delfi.lt

 
Vėja Žinutė parašyta: Ketvirtadienis, 2009-12-10, 08:16:02 | Nr. # 2
ištikima klubo narė


nuo: 2008-11-25
žinutės: 4182

dovanėlės: 20
laimėjimai:

Balanda.lt rėmėja (-as)
Sunku vertinti tokių mažų vaikučių elgesį. Tiesiog kai kada įtakos turi genai, kai kada išmokti dalykai...Intraveriškumą ar ekstravertiškumą mes daugiau ar mažiau paveldime, o vėliau mus įtakoja aplinka - vieni "apsistatom sienomis", kiti "lekiam į minią"...
 
Forumas » Laisvalaikis » Kertelė sielai » Nekomunikabilus vaikas
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:
Prisijungimas
Vartotojo vardas
Slaptažodis
Reklama
Mūsų draugai
Kirpėja Inga
MMA klubas
Jūsų nuoroda čia


Radijas ¦ Dienoraštis ¦ Mūsų draugai ¦ Google+ ¦ Facebook ¦ Adf.ly ¦ Kontaktai ¦ Grįžti į viršų Į viršų



Hosted by uCoz man ftp